language
PARC DEL FÒRUM DE BARCELONA
Moll de la Vela, 2 08930 Sant Adrià del Besós
Telf. (+34) 93 356 09 31 •info@apcc.cat
Adreçat a
........................
Formadors de circ, professors d’educació física i docents de centres de primària i secundària, educadors i monitors de lleure i tots aquells formadors interessats en l’ús del circ com a eina educativa.
objectius
.........................
- Adquirir coneixements teòrics sobre pedagogia, gestió de grups i deontologia.
- Aprendre a planificar, organitzar i avaluar sessions de formació de circ.
- Identificar formes d’aplicar la pedagogia de circ en les diferents etapes d’aprenentatge, segons edat, nivell i tipus de grup.
- Desenvolupar la base pedagògica a través de la pràctica de tres tècniques de circ: malabars, equilibri sobre objectes i acrobàcia.
Professor
..........................
Patrick Pinchon és artista i professor d’escola materna i elemental, professor habilitat per la Federació Francesa de les escoles de circ amb el BIAC. Té experiència amb alumnes des dels 3 anys fins l’edat adulta, en l’àmbit escolar i extraescolar. Ha estat director pedagògic i animador de l’escola de circ “Cirque’en Cavale”. Des de setembre de 2006, ha treballat en diverses escoles a Florència i Valdarno (escola francesa de Florència, la llar d’infants “G. Marconi” a San Giovanni Valdarno, l’escola primària Rimaggio, l’escola intermitja Rignano Arno) i amb diverses associacions (TDS a Grassina Fuoritraccia a San Giovanni Valdarno) Institut de Duchenne a Florència (Escola Nacional d’Educació Física).
Continguts
.........................
Introducció als conceptes teòrics i pràctics propis de la pedagogia i didàctica aplicada al circ. El curs consta d’una part pràctica i d’una part teòrica, amb material de suport que es facilitarà el primer dia del curs.
1. Valors pedagògics, metodologia, deontologia, didàctica i gestió de grups:
- Corbes d’intensitat, ritmes, etapes d’aprenentatge.
- Preparació d’una lliçó o d’un programa periòdic, anual.
- Avaluació de la sessió, dels alumnes i del professor/a.
- Adaptació de l’activitat als diferents públics.
- Anàlisi d’errors – Correccions.
2. Les bases tècniques dels malabars, l’equilibri sobre objectes i
l’acrobàcia:
- Introducció a la preparació física i mental (escalfament, jocs de concentració, estiraments, relaxació),
- Acrobàcia i moviment: exercicis de coordinació; elements de base per rodar, saltar; sortides de salts amb i sense ajuda
- Introducció a l’equilibri i desequilibri a diverses alçades: fil tens, bola, rola rola, monocicle, trampolí i altres.
- Malabars: individual i per parelles, amb objectes que es llancen (mocadors, pilotes, cèrcols, masses), i amb objectes que giren (bastons, diàbolos, plats xinesos, swinwing)
- Objectius i competències de cada disciplina.
3. Tècniques d’estimulació de la creativitat i la capacitat d’expressió.