language
PARC DEL FÒRUM DE BARCELONA
Moll de la Vela, 2 08930 Sant Adrià del Besós
Telf. (+34) 93 356 09 31 •info@apcc.cat
Per setè any consecutiu, del 10 al 14 de juliol, s'està celebrant la Setmana del Circ al barri de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera de Barcelona. El festival, impulsat pel col·lectiu d'entitats EnCIRCant al barri, oferirà de dilluns a divendres diferents activitats gratuïtes adreçades a tots els públics per dinamitzar el barri i promoure les arts circenses amb propostes de circ de qualitat. Es podran veure 5 espectacles de companyies de reconeixement internacional.
L'encarregada de començar la 7a Setmana del Circ va ser la companyia Todozancos amb les animacions de cercaviles en xanques que ompliran el carrer i les places les tardes de dilluns, dimarts i dijous a partir de les 18h. Dimarts a les 22h als Jardins del Pou de la Figuera, la companyia Tribu presentarà l'espectacle de malabars de foc Els 5 elements . Dimecres a les 20h, al mateix espai, la hula hoopista australiana Amelia Cadwallader representarà l'espectacle Breaking Broken Dreams i realitzarà uns increïbles exercicis amb els hula hoops. Dijous a les 20h al Palau Alòs, el pallasso i malabarista Kiki Ray oferirà el xou de comèdia física The TNT Show Mr. Vita amb diferents tècniques de circ.
L'espectacle de cloenda tindrà lloc el divendres a les 22h als Jardins del Pou de la Figuera i anirà a càrrec de la reconeguda companyia mallorquina Circ Bover que presentarà la seva darrera producció Vincles, guardonada amb el Premi Zirkòlika 2016 al Millor espectacle de votació popular . Es tracta d'un muntatge construït a partir d'unes senzilles però grans canyes de bambú que es transformen per crear diferents emocions on es van presentant números de circ acrobàtics de gran tècnica i bellesa visual.
A més dels espectacles, es duran a terme 4 tallers de circ on petits i grans podran posar a prova les seves habilitats en diferents disciplines com les acrobàcies en sòl, els aeris, els malabars, les xanques o el hula hoop . Tots es duran a terme en Pou de la Figuera i aniran de la mà d' Amelia Cadwallader i La Circular (dimecres a les 18h, hula hoop i acrobàcia), Todozancos (dijous a les 18 h, xanques) i Passerell (divendres a les 19: 30h, malabars, acrobàcia i aeris).
D'altra banda, el dimarts 11 de juliol a les 19h, a la Sala d'actes del Palau Alòs, s'inaugurarà l' exposició de fotografia d'artistes de circ Tot malabars! organitzada per Zirkòlika i Papallona Circus Arts Shop . La mostra anirà acompanyada de les actuacions d'alguns dels malabaristes que hi apareixen i d'una JAM de malabars oberta a tothom .
La Setmana del Circ està organitzada per EnCIRCant el barri , un col·lectiu d'entitats culturals del barri format pel Casal de Joves Palau Alòs , el Casal de Barri Pou de la Figuera, l'Associació RAI - Recursos d'Animació Intercultural, la revista de circ Zirkòlika, la botiga de malabars i circ Papallona Circus Arts Shop, i els col·lectius Fans of Hooping i la Circular. A més, compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona i, des d'aquest any, l' Associació de veïns i comerciants de Santa Caterina. Té per objectiu dinamitzar el barri i promoure les arts circenses.
Totes les activitats són gratuïtes.