Fem Circ! Fem Cultura!

PARC DEL FÒRUM DE BARCELONA
Moll de la Vela, 2 08930 Sant Adrià del Besós
Telf. (+34) 93 356 09 31 •info@apcc.cat

ombra
Ets a: Portada > Notícies del circ > El circ més actual al cicle “Circ d’Ara mateix” al Mercat de les Flors

Notícies del circ

<< Altres notícies Fires i Festivals

El circ més actual al cicle “Circ d’Ara mateix” al Mercat de les Flors

Del 14 a l’1 de maig es podran veure quatre espectacles de companyies locals i internacionals

Animal Religion i la Companyia de circ “eia” estrenaran els seus nous espectacles Sapiens Zoo i InTarsi al cicle dedicat al circ més contemporani “Circ d’ara mateix” organitzat pel Mercat de les Flors. A més, la programació inclou l’espectacle Le vide, de Fragan Gehlker, Alexis Auffray i Maroussia Diaz Verbèke i La cosa, de  l’italià Claudio Stellato. Es tracta de la segona edició d’aquest cicle dedicat al circ més actual, la primera programada el 2014 la cie Non Nova i Johann le Guillerm.

La Companyia de Circo “eia” utilitza el cos com a matèria acrobàtica; Claudio Stellato crea tot un univers a partir de la fusta; Animal Religion estudia el moviment animal. I Le Vide, de F. Gehlker, A. Auffray i M. Diaz Verbeke, narra el mite de Prometeu a través de cordes i politges. “L’objectiu és explicar alguna cosa a través d’imatges de força evocadora, metafòrica”. Ja no es tracta d’un conjunt de varietats, sinó d’aprofundir en una de d’elles per resoldre un problema concret: 3 pilotes i dos mans, un trapezi i dues persones…

Entrades per als socis i sòcies de l'APCC a 10 euros enlloc  de 15€ per a tots els espectacles del cicle CIRC D’ARA MATEIX (excepte les mostres dels laboratoris que costen 5€). ATENCIÓ: El nombre d'entrades amb descompté és limitat a un total de 100 entrades.

Le Vide


Espectacle de difícil catalogació i d’estranya intensitat, a mitges entre un aparent assaig i una peça acabada, Le Vide (El Vacío) neix el 2009 a Châlons-en-Champagne, França, a partir d’un entrenament en una disciplina de radical simplicitat: la corda suspesa. Aquest projecte vol mostrar l’absurditat d’aquest treball i alhora la manera amb la què poder alliberar-se del mateix.

Fragan Gehlker, artista especialitzat en la corda llisa, prové de família acròbata i ha treballat en diverses companyies. Alexis Auffray, violinista i sonidista, va coincidir amb Gehlker en un altre espectacle abans de treballar en aquest projecte. Maroussia Diaz Verbèke, artista de circ, ha col·laborat amb Fragan en diverses ocasions des de la dramatúrgia.

inTarsi


inTarsi, segona creació de la Companyia de Circ “eia”, és un espectacle reflexiu i visceral que té com a objectiu “fer riure pensant” o “ fer pensar rient” i que ofereix la possibilitat de mirar les coses des d’una altra perspectiva. Aquesta peça és una reflexió sobre la grandesa de trobar-se i la transformació dels sentiments: cadascú està sol d’una manera o altra, però si ho mires bé, t’adones que no ets molt diferent dels que són al teu voltant…

 El primer espectacle de la companyia, Capas, s’ha pogut veure a 12 països (més de 150 actuacions) i ha estat guardonat amb el Premi Ciutat de Barcelona 2011 en la categoria de Circ “pel risc assumit en la investigació i innovació”. Va ser també Premi Zirkolika al Millor Espectacle de Circ de sala 2011 i Premi de Circ Emilio Zapatero (Festival TAC Valladolid 2012).

Sapiens Zoo


En moviment constant i suspesos en el planeta Terra, un col·lectiu d’artistes exòtics s’inspiren en el misteri de la natura per descodificar seva evolució. Allunyant-se de les influències de la gran civilització, han desenvolupat les qualitats físiques per representar una constel·lació de circ contemporani. Cerimònies, rituals, jerarquies i tradicions que realcen els codis de la vida grotesca humanoïde del segle XXI.

Un aparador d’acrobàcies i equilibris a ritme de música clàssica i electrònica.

La Cosa

La cosa és el resultat d’una investigació de tres anys durant la qual s’han explorat a fons dos temes: la importància dels rituals i l’impacte d’un material natural en les impressions del públic. Des del setembre del 2014, la fusta s’ha imposat com un material clau a l’escenari. Ha esdevingut la font del propòsit coreogràfic de La cosa.

L’objectiu de Claudio Stellato en aquesta obra és escenificar la creació d’objectes i espais a partir d’una matèria primera, per exemple mostrant el procés físic que suposa tant la construcció com la destrucció d’una estructura o una escultura. Durant l’espectacle, els quatre intèrprets fan esforços físics intensos amb una gran precisió tècnica. Alhora, se centren en diversos tipus de relacions humanes, com la cooperació, la competició, la violència, l’amabilitat, la confiança i la complicitat.