Nacho Flores, Juan Carlos Panduro i Cia Flying Pikmis, seleccionats per la convocatòria de suport a la producció

Després d'una intensa i complexa selecció, la comissió de valoració de projectes de la convocatòria de la mesura de Residències i Coproduccions del segon Pla d'impuls del circ de Catalunya ha seleccionat els següents projectes: Eh?! de la Cia. Flying Pikmis (mitjà format), Domte de Nacho Flores (petit format) i Salar la pena de Juan Carlos Panduro (petit format). A més la comissió ha volgut atorgar una menció especial sense dotació econòmica a Candy, de Pablo Molina. Es tracta de la primera convocatòria de suport a la producció d'aquesta mesura, i en total ha rebut 37 propostes. La convocatòria ofereix dos ajuts de 10.000€ i un de 15.000€ a tres projectes d'espectacles de circ de diferent format que estan a la fase final de producció i que tenen prevista l'estrena per al 2025. La convocatòria s'ha adreçat a companyies i artistes de circ amb residència fiscal a Catalunya.

La comissió de selecció ha estat formada per Jordi Escuer (Festival Circpicat d'Alpicat), Sandra Arisa (Centre Arts del Moviment Roca Umbert de Granollers), Joan Chaves (Teatre municipal i Festival Sense Portes d'Argentona) i Sílvia Capell (Companyia Sílvia Capell).

La mesura de Residències i Coproduccions de circ, que coordina l’APCC, està definint i conceptualitzant un projecte destinat a reforçar els espais i programes de creació i producció de circ per tal que suposi una millora de les condicions de creació i finançament pels espectacles i professionals. Fins el 2026 té previstes altres convocatòries de suport a la producció.

Projectes seleccionats

A continuació us adjuntem més informació de les propostes que rebran l'ajut econòmic per a la producció. D'altra banda, la comissió ha volgut atorgar una menció especial sense dotació econòmica a Candy, de Pablo Molina, per ser un espectacle unipersonal de sala amb un desenvolupament físic inqüestionable, arriscat i que ens planteja un context innovador combinant el circ i el gènere de terror.

Eh?! de la Cia. Flying Pikmis (mitjà format)

Ha estat seleccionat per la dificultat de trobar propostes de minivolant, una disciplina d'alta complexitat tècnica, pel treball en la producció en centres de creació de la perifèria de l'àrea metropolitana de Barcelona i per la constitució i treball col·lectiu del projecte.

Sinopsi

Eh?! és un diàleg intern que no volem que caigui en l'oblit, una confessió d'amor en codi morse, una conversa amb objectes perduts....EH?! és una acte de comunicació contra la soledat!

Resum del projecte

Eh?! serà un espectacle que ens parla sobre la comunicació humana a través del llenguatge de circ, l'humor, el teatre visual i la música. En aquesta nova creació seguim apostant per desdibuixar i reivindicar la tècnica de trapezi minivolant barra a barra, jugant amb diferents estructures i plataformes de salt.

Fitxa artística

Idea original: Cia.Flying Pikmis

Direcció: Diana Pla i Oriol Pla

Artistes en escena: Maria Vilar, Marta Erra, Gabriela Fernandez i Jordi Montmany.

Acompanyament tècnic de circ : (a confirmar)

Acompanyament moviment: (Cia. Mal Pelo - a confirmar)

Creació Sonora: Gabriela Fernandez amb un altre músic a concretar

Disseny vestuari: (a concretar)

Disseny llums : (a concretar)

Disseny escenografia: Jordi Montmany i Cia.Flying Pikmis

Producció i distribució : Associació de circ Si lo sé no me cuelgo.

Domte de Nacho Flores (petit format)

La comissió de selecció ha destacat que es tracta d'una proposta sòlida que gràcies a la seva trajectòria, és capaç de reciclar el circ que coneixem aportant una mirada cap a nous llenguatges i activar un imaginari a través les construccions que realitza.

Sinopsi

Donar la cara a l'enemic i l'esquena al bon comentari, que qui accepta un afalac comença a estar dominat. ... la doma com a principi actiu d'una metàfora, la metàfora es reconverteix en objecte, l'objecte es multiplica en l'aire desafiant el buit ( aquesta metàfora buida), per caure després en un instant a cop de fuet i descompondre's per terra en el no-res, tornada a començar, on comença a néixer una metàfora nova, etern mantra disjuntiu, irruptiu en les seves formes.. amb col·laboradors espontanis del públic i amb bèsties espontànies governades, que portin el personatge quixotesc a solcar l'atmosfera de les places amb un destí comú, la fuga.

Resum del projecte

La peça és una oda a la col·laboració en confrontació a la dominació.

Construccions en equilibri al pur estil Calderià, saltamartins gegants que es converteixen en cavalls de joguina, en cavalls de Troia gegants que caminen entre la gent...

Tot això tractat des d'una perspectiva poètica visual plàstica còmica, entonada amb música en viu.

Fitxa artística

Direcció i artista en escena: Nacho Flores.

Mirada externa: Gary Shochat.

Consellera dramatúrgica: Prisca Villa

Disseny gràfic i il·lustració: Carla Aledo

Creació musical i artista: Celine Vitrolles

Director musical: Roc Sala.

Vestuari: Paulette San Martin

Escenografia: Jere e Ixent, Empresa Deux ex Machina.

Producció: Quim Aragó

Disseny de so: Ton Mestruit

Salar la pena de Juan Carlos Panduro (petit format)

Espectacle de sala que fusiona els llenguatges del circ i de la poesia. Tot i ser un espectacle físicament molt tècnic, l'espectacle va més enllà i transcendeix la part tècnica. Aposta per un projecte coherent i emergent.

Sinopsi

Salar la pena és un projecte escènic que busca la hibridació entre la poesia i el circ i que pren el cos en crisi com a eix central.

Els límits, la tècnica i el concepte de divinitat funcionen com a disparadors de la creació i la peça utilitza les verticals, el moviment, l'escriptura pròpia, la veu i el treball sonor com a vocabulari.

Resum del projecte

El principal punt de col·lisió entre les dues disciplinas -poesia i circo- és la manera en què les dues utilitzen la tècnica com canal a una forma que és objecte final. En la dicotomia expressió/contingut, el circ i la poesia es regeixen per l'anhel constant de la forma perfecte, "la forma divina", una forma que mai mor, i que exigeix ser repetida tal i com es va construir. Salar la pena pretén el naixement d'una ars poètica circense.

Fitxa artística

Creació i interpretació: Juan Carlos Panduro

Mirada externa: Elena Zanzu i Sara Gilsanz

Espai sonor: Lourdes Panduro

Producció i distribució: Las Amigas (Clara Aguilar)

Estan en recerca de l'equip de vestuari, llums i so.

Treball previ realitzat amb Víctor Peralta (escenografia ) i Horne Horneman (llums)

Es tracta d'una acció de la mesura Residències i Coproduccions de circ del segon Pla d'Impuls del Circ, coordinada per l'APCC

Compartiu aquesta notícia