L'AFOCC obre inscripcions del cicle de formacions en línia amb experts en gestió de projectes
L'Associació de Formació en Circ de Catalunya (AFOCC) en el marc del II Pla d'Impuls del Circ, organitza tres cursos destinats principalment a les persones que gestionen espais de formació en circ i formadores de circ de Catalunya. El cicle de formacions gratuïtes està format per un conjunt de tres càpsules formatives que es duran a terme en línia durant el mes de juliol.
Formació en Tràmits de Subvencions per espais de Circ i Formació, a càrrec d'Albert Fernández i Dèlia Batet.
Dimecres 2 de juliol de 15 a 17 h.
Objectius
- Fomentar la sostenibilitat econòmica dels espais de circ. Donar eines perquè aquests espais diversifiquin les fonts de finançament i redueixin la seva dependència econòmica, millorant així la seva viabilitat i impacte a llarg termini.
- Capacitar en la gestió de subvencions públiques. Formar els responsables dels espais de circ perquè coneguin els diferents tipus d'ajudes disponibles (locals, autonòmiques, estatals o europees), com llegir les convocatòries i quins són els requisits per accedir-hi.
- Millorar les habilitats en la redacció i justificació de projectes. Ensenyar a estructurar propostes sòlides i convincents, amb objectius clars, pressupostos detallats i indicadors de seguiment, així com a preparar la documentació per justificar la subvenció un cop atorgada.
Formació en Eines pedagògiques per a professionals del circ, a càrrec d'Antonio Alcàntara.
Dimarts 8 de juliol de 15 a 17 h.
Objectius
- Conèixer els elements fonamentals d'un projecte pedagògic.
- Aprendre a planificar un curs de manera coherent i estructurada.
- Entendre com dissenyar i dinamitzar una classe de circ.
- Desenvolupar el rol professional des d'una mirada educativa.
Contingut
- El projecte pedagògic: Estructura, objectius, continguts i avaluació.
- La planificació d'un curs: Temporització, seqüència i adaptació metodològica.
- Els moments d'una classe: Acollida, desenvolupament i tancament.
Metodologia
La formació es realitza en modalitat en línia. Combina espais d'exposició teòrica amb dinàmiques de treball individual i col·lectiu. Es recomana la connexió a través d'ordinador per tal de poder utilitzar correctament les eines digitals proposades.
Formació en Estratègies psicològiques per a formadores de circ, a càrrec de Sara Bernabeu.
Dimarts 15 de juliol de 15 a 17 h.
Objectius
-
Donar a conèixer la importància de la salut mental i quines possibilitats ens aporta la psicologia aplicada a les arts escèniques.
-
Prendre consciència de com la nostra comunicació i les nostres accions interfereixen en les nostres alumnes.
-
Oferir eines i recursos per afrontar els reptes psicològics als quals ens enfrontem com a formadors.
-
Generar un espai de debat i intercanvi.
Continguts
- Com interfereix la meva actitud en el funcionament psicològic dels alumnes i que puc fer. On parlarem de variables com la motivació personal, resolució de conflictes i l'autocontrol.
- Estratègies per millorar el funcionament psicològic dels meus alumnes. On parlarem de variables com la motivació dels alumnes, l'autoexigència, el control de l'estrès i l'ansietat i el funcionament atencional, el control de l'estrès i l'ansietat.
- Exposició de casos concrets i resolució de preguntes.
Metodologia
La formació es realitza en modalitat en línia. Combina una primera part més teòrica on es parlarà sobre la importància de la salut mental i com podem actuar nosaltres com a formadors per millorar el funcionament psicològic dels nostres alumnes. I una segona part més pràctica, per poder posar en funcionament estratègies psicològiques per després poder implementar en les nostres classes.

Formacions en: tràmits de subvencions, eines pedagògiques per a professionals del circ i estratègies psicològiques per a formadores de circ