Socis/es
Assessorament
L’APCC ofereix als seus socis/es de forma gratuïta serveis d'atenció, orientació i assessorament bàsic i sobre temes jurídics, fiscals i laborals relacionats amb l'exercici de la seva professió.
Cada soci i sòcia compta amb la possibilitat de sol·licitar dos assessoraments a l'any, un de jurídic, fiscal i laboral i un altre de bàsic.
Aquest servei consisteix en un assessorament personalitzat, durant un temps màxim d'atenció d'una hora amb un/a professional especialitzada en el tema. Per accedir al servei d'assessorament, cal omplir el següent FORMULARI i us posarem en contacte amb el/la professional.
Assessorament fiscal i laboral especialitzat en arts escèniques a l'AADPC
L'APCC mitjançant conveni de col•laboració amb l'Associació d'Actors i Directors Professionals de Catalunya (AADPC) ofereix als seus socis/es de forma gratuïta assessorament sobre temes jurídics, fiscals i laborals.
Cada soci/a té dret a un assessorament jurídic, fiscal i laboral a l'any (poden ser dos si no en fa cap de bàsic).
Assessorament Bàsic de Circ
Els assessoraments de l'APCC són una eina gratuïta i un servei fonamental de l’associació amb l’objectiu d’ajudar en la professionalització de les persones sòcies. L'objectiu és enfortir el sector a través del suport ofert per diversos professionals, socis i sòcies de l’entitat, per tal de pal·liar mancances formatives com poden ser de gestió, de distribució i de comunicació.
L'APCC ha ampliat la borsa de persones expertes i els temes pels quals oferim el servei d'assessorament bàsic als socis i sòcies. En total a partir d'ara comptarem amb una vintena d'assessors i assessores a qui es podran adreçar consultes de temes com distribució nacional i internacional, producció, subvencions, difusió i també d'aspectes que fins ara no comptaven amb assessors especialitzats com la producció tècnica, les certificacions d'estructures, la pedagogia del circ o l'alimentació dels i les artistes. A més, també es vol donar resposta a través d'aquests assessoraments a les empreses de l'àmbit del circ.
Les persones que voleu demanar assessorament heu d'omplir el següent formulari. Us recomanem que abans de sol·licitar-lo consulteu les Guies Pedagògiques, ja que us poden ajudar a solucionar els vostres dubtes i preguntes.
Formulari de petició d’assessorament
Una altra millora que s'aplicarà a partir d'ara serà l'ampliació d'un mateix assessorament a dues hores si la persona associada la necessita per entendre i consultar la informació aportada durant la primera sessió d'una hora. Aquesta segona sessió té com a objectiu acabar de resoldre els dubtes que puguin haver sorgit i completar l'assessorament.
Llistat de temes dels assessoraments bàsics
En aquest millora del servei d'assessoraments hem ampliat la temàtica i els i les professionals, reforçant les mancances dels i les més novells però sense oblidar les necessitats dels artistes amb més trajectòria, que necessiten assessoraments més especialitzats. Hem fet una borsa oberta de professionals, socis i no sòcies, que de manera més esporàdica, poden rebre el nostre encàrrec.
Els temes que cobrirem seran els següents, però com sempre, ens podeu adreçar els vostres dubtes sobre qualsevol tema i us ajudarem. Recordeu com us dèiem consultar també les Guies Pedagògiques.
La producció d'un espectacle de circ
Què cal per fer possible la nostra proposta? Com podem aconseguir diners per finançar-la? Quins elements necessitem per tirar-la endavant i com els ajustem al pressupost amb què comptem? (tècnica, escenografia, vestuari, música, intèrprets, assajos, etc).
Rat Serra
Artista, membre de la companyia Circ Pistolet. És sòcia fundadora de La Crica de Manresa, organitzadora del Festivalet de circ de Manresa i col·laboradora en la programació del Kursaal. Ha estat coordinadora tècnica de la Producció Nacional de Circ.
Àfrica Llorens
Artista d'Amer i Àfrica Circ Cia i membre de Coopdecirc. Àgil de naixement i organitzadora de vocació. Té experiència de nou anys a l'escenari i també en producció d'espectacles, gestió de la companyia, logística i xarxes nacionals i internacionals (l'experiència li ha ensenyat alguns trucs per portar un espectacle a Europa i a la resta de la península), i també sap com elaborar dossiers, excels i documents útils per fer eficaç la feina d'oficina. Li agrada ajudar a les persones que comencen a introduir-se en el món professional i somia organitzar un festival d'arts escèniques.
Jordi Juanet i Julià - Boni
Artista de circ des de 1982, ha creat i produït espectacles amb companyies com, "Boni & Caroli", "La Família Ramírez i Boni", "Elegants", "Los Barlou" i també en solitari, i és a més el responsable de producció i distribució dels espectacles en què ha participat. Va ser president de l'APCC del 2002 al 2010, i és actualment director artístic del Festival Internacional de Pallassos de Cornellà. Amb tota l'experiència acumulada, i en plena crisi del 2020, crea AlaPista!, empresa de gestió i producció de Circ, conjuntament amb Sílvia Compte.
El pressupost d'una producció
Com elaborem el pressupost d'un espectacle i què hem de tenir en compte en cadascuna de les partides? Com ens afecten l'IVA i altres impostos? A partir del nostre pressupost, com fixem el nostre catxet i quines despeses hem de tenir en compte?
Joan Ramon Graell
Artista, impulsor de projectes i director de circ, coneix el sector tant nacional com internacional. Postgraduat en polítiques culturals, té més de quinze anys d'experiència en redacció i tràmit de subvencions, i també té un nivell avançat en fulls de càlcul.
Teresa Petit
Membre de la recentment creada Xarxa de productores; és productora a la Companyia Obskené.
Jordi Juanet i Julià - Boni
Artista de circ des de 1982, ha creat i produït espectacles amb companyies com, "Boni & Caroli", "La Família Ramírez i Boni", "Elegants", "Los Barlou" i també en solitari, i és a més el responsable de producció i distribució dels espectacles en què ha participat. Va ser president de l'APCC del 2002 al 2010, i és actualment director artístic del Festival Internacional de Pallassos de Cornellà. Amb tota l'experiència acumulada, i en plena crisi del 2020, crea AlaPista!, empresa de gestió i producció de Circ, conjuntament amb Sílvia Compte.
Juliette Beaume
Va estudiar Màster en estudis teatrals (2000) i en Concepció i direcció de projectes culturals (2020) i fa quasi 20 anys que treballa en l'àmbit del circ. Ha treballat a l'Ateneu Popular 9 Barris (2002-2008) en programació i en l'àrea de producció de circ. S'ha encarregat també de la producció d'espectacles com a productora freelance ("Disparate" de Cacophonic Pictures Orkestar - Karl Stets, 2014 i "Silenzio" de Roberto Magro, 2018). A la Central del Circ (2009-2015) ha estat responsable de projectes internacionals i del programa de suport a la creació. Actualment és coordinadora del Pla d'Impuls del Circ 2019-2022 a nivell sectorial.
Manuela Gracián
Sòcia fundadora de Labonita.coop, una cooperativa multidisciplinar de gestió i producció d'artistes de circ, teatre, música i dansa. Manuela Gracián desenvolupa una tasca d'assessorament molt important en el sector del circ.
Subvencions
Per saber quines subvencions hi ha per a projectes de circ (espectacles, escoles, etc), quins requisits cal complir i com s'han de gestionar i què s'ha de preveure.
Joan Ramon Graell Gabriel
Artista, impulsor de projectes i director de circ, coneix el sector tant nacional com internacional. Postgraduat en polítiques culturals, té més de quinze anys d'experiència en redacció i tràmit de subvencions, i també té un nivell avançat en fulls de càlcul.
Manuela Gracián
Sòcia fundadora de Labonita.coop, una cooperativa multidisciplinar de gestió i producció d'artistes de circ, teatre, música i dansa. Manuela Gracián desenvolupa una tasca d'assessorament molt important en el sector del circ.
Tamar Aguilar
Tamar Aguilar, és enginyera de Telecomunicacions i gestora cultural. Ha portat durant 7 anys la gerència del Teatre del Raval de Barcelona, i actualment s'encarrega de la Captació de Fons i Subvencions al Centre de les Arts del Circ Rogelio Rivel, compaginant aquesta tasca amb d'altres feines freelance, com ara la confecció d'àudiollibres a l'ONCE, la redacció de columnes al Diari del Raval, i l'assessoria en diferents projectes sòcioculturals. És cantaire de l'Orfeó Català des del 1984, i ha estat membre de la seva Junta durant 8 anys.
Elaboració del dossier
Un espectacle o taller necessita un document que expliqui qui som i quina és la nostra proposta, amb qui l'hem duta a terme i què volem explicar o tractar i a quin públic i espais ens adrecem. Necessitem destacar la nostra singularitat i els nostres punts forts. Com ho fem?
Teresa Petit
Membre de la recentment creada Xarxa de productores; és productora a la Companyia Obskené.
Juliette Beaume
Va estudiar Màster en estudis teatrals (2000) i en Concepció i direcció de projectes culturals (2020) i fa quasi 20 anys que treballa en l'àmbit del circ. Ha treballat a l'Ateneu Popular 9 Barris (2002-2008) en programació i en l'àrea de producció de circ. S'ha encarregat també de la producció d'espectacles com a productora freelance ("Disparate" de Cacophonic Pictures Orkestar - Karl Stets, 2014 i "Silenzio" de Roberto Magro, 2018). A la Central del Circ (2009-2015) ha estat responsable de projectes internacionals i del programa de suport a la creació. Actualment és coordinadora del Pla d'Impuls del Circ 2019-2022 a nivell sectorial.
Alba Espinasa
Després de 12 anys de gestió de la companyia Els Joglars, ha muntat la seva pròpia distribuïdora d'arts escèniques i s'encarrega de companyies com Divinas, Clownic i Cia Pepa Plana entre d'altres. Ha participat en diferents produccions i organitzat gires nacionals i internacionals. Ha participat en diferents fires com Fira Tàrrega, Fira Mediterrània, Mercat de Música Viva, Mercartes, Bis Nantes (França), CINARS (Canadà), MADFeria, SPAF (Xina),... Gràcies a aquestes experiències ha creat Agombola Serveis Culturals per col·laborar amb diverses companyies i ajudar-les a portar les seves produccions allà on vulguin arribar. Forma part de l'Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya (APGCC) i de l'Associació de Companyies de Teatre Professional de Catalunya (CIATRE) i del Col·lectiu de Distribuïdores d'Arts Escèniques de Catalunya (CDAEC).
Tamar Aguilar
Tamar Aguilar, és enginyera de Telecomunicacions i gestora cultural. Ha portat durant 7 anys la gerència del Teatre del Raval de Barcelona, i actualment s'encarrega de la Captació de Fons i Subvencions al Centre de les Arts del Circ Rogelio Rivel, compaginant aquesta tasca amb d'altres feines freelance, com ara la confecció d'àudiollibres a l'ONCE, la redacció de columnes al Diari del Raval, i l'assessoria en diferents projectes sòcioculturals. És cantaire de l'Orfeó Català des del 1984, i ha estat membre de la seva Junta durant 8 anys.
Assessorament lingüístic i de continguts
Per millorar la qualitat lingüística dels continguts del nostre material: dossier, xarxes socials, pàgina web, etc.
Griselda Juncà
Es forma a l'Escola de Circ Rogelio Rivel i s'especialitza en trapezi fix a Londres a The National Centre for Circus Arts. Membre de la companyia de circ Hotel iocandi juntament amb Tomeu Amer, amb qui ha creat Esquerdes (2015-2019) i Peix (Premi Moritz Millor estrena Arts de carrer Fira Tàrrega 2019). També forma part del Col·lectiu d'artistes de circ, La Persiana. Com a intèrpret ha participat a Invisibles, 21è Circ Hivern de l'Ateneu de 9Barris, Rakkaus Circ d'Hivern de Helsinki (Finlàndia), El somriure al peu de l'escala, dirigit per Ramon Simó i estrenat al Teatre Lliure o El Fingidor, dirigit per Pep Tosar i estrenat al Festival Grec 2021.
Llicenciada en Humanitats (UAB) i en Teoria de la literatura i literatura comparada (UB).
Millora de la web i els recursos comunicatius
Assessorament per actualitzar i reorganitzar la nostra pàgina web perquè sigui més fàcil accedir als continguts i estiguin presentats d'una manera atractiva i interessant per al públic al qual ens adrecem.
Borja Lozano
Llicenciat en sociologia i especialitzat en cultura i comunicació. Des de fa cinc anys és el responsable de comunicació a l'Ateneu Popular 9 Barris, on coordina, desenvolupa i acompanya les necessitats comunicatives del projecte. Ha desenvolupat gran part de la seva feina al voltant de la imatge i el relat, des de la realització de documentals fins al disseny i la il·lustració a premsa.
Mila Rodríguez Medina
Llicenciada en Periodisme i especialitzada en comunicació cultural, va ser la responsable de Comunicación de La Central del Circ del 2017 i 2022. Actualment és la responsable de Comunicació i Protocol del Teatre L'Artesà del Prat de Llobregat. Formada a més en creació i pensament contemporanis, ha treballat amb especial atenció en elaboració de continguts i estratègies comunicatives aplicades a les arts en viu, a més de col·laborar amb diferents projectes de dinamització i tallers de públics.
Coproduccions nacionals
Com aconseguim recursos (econòmics o en espècies) per part d'altres entitats, festivals o projectes perquè ens ajudin a tirar endavant els nostres espectacles i com els gestionem. Com creem i consolidem lligams amb aquest companys de viatge.
Mariona Castells
Va treballar en el departament de comunicació de l'ICUB (Ajuntament de Barcelona) i actualment treballa com a freelance en projectes diversos. Ha col·laborat amb l'agència Art republic, dedicada a la internacionalització i distribució d'arts escèniques i s'ha encarregat de la producció de Barris en Dansa amb la Companyia Iliacan.
Jordi Juanet i Julià - Boni
Artista de circ des de 1982, ha creat i produït espectacles amb companyies com, "Boni & Caroli", "La Família Ramírez i Boni", "Elegants", "Los Barlou" i també en solitari, i és a més el responsable de producció i distribució dels espectacles en què ha participat. Va ser president de l'APCC del 2002 al 2010, i és actualment director artístic del Festival Internacional de Pallassos de Cornellà. Amb tota l'experiència acumulada, i en plena crisi del 2020, crea AlaPista!, empresa de gestió i producció de Circ, conjuntament amb Sílvia Compte.
Coproduccions internacionals
Com aconseguim recursos (econòmics o en espècies) per part d'altres entitats, projectes i festivals fora de l'Estat, perquè ens ajudin a tirar endavant els nostres espectacles i com els gestionem. Quins països o partners ens interessen per enfortir el nostre projecte?
Distribució local i estatal
Com fem arribar la nostra proposta artística als i les responsables de programació perquè ens contractin? Com aconseguim que vinguin a veure el nostre espectacle? Quins programes i circuits existeixen per al nostre espectacle a nivell català i estatal i quins s'adeqüen més al nostre projecte?
Pep Garcia
Productor cultural i artístic a La General d'Espectacles des del 1989. Promotor de pro-gramacions, festivals i esdeveniments. Especialista en teatre de carrer, circ i espectacles multidisciplinars, i mànager de gires del Circ Cric ( 2002-2008) i del Circ Raluy ( 2011- 2021). Ha treballat com a productor tècnic i ha estat director tècnic de Fira Mediterrània Manresa en el període 2000-2011. Promotor de concerts amb ENCONCERT (amb músics com Sabina, Serrat, Jarabe de Palo, Gossos, Sopa de Cabra, Els Pets o Manolo García).
Jordi Juanet i Julià - Boni
Artista de circ des de 1982, ha creat i produït espectacles amb companyies com, "Boni & Caroli", "La Família Ramírez i Boni", "Elegants", "Los Barlou" i també en solitari, i és a més el responsable de producció i distribució dels espectacles en què ha participat. Va ser president de l'APCC del 2002 al 2010, i és actualment director artístic del Festival Internacional de Pallassos de Cornellà. Amb tota l'experiència acumulada, i en plena crisi del 2020, crea AlaPista!, empresa de gestió i producció de Circ, conjuntament amb Sílvia Compte.
Sonia Martinez
Gestora cultural formada a França on ha treballat en producció en teatres, festivals i amb la companyia de teatre gestual amb carpa Escale. Més tard a Barcelona ha format part de diversos equipaments culturals de la ciutat com l'Antic Teatre- Espai de Creació, APPC, Ateneu Popular 9 Barris, i participat en polítiques culturals, desenvolupat tasques de programació, de gestió de projectes internacionals, de creació i producció artística.
Distribució internacional - funcionament de les xarxes internacionals
Com podem introduir-nos al mercat internacional? Quines fires i festivals ens interessa contactar per conèixer les xarxes internacionals a qui podria interessar el nostre tipus d'espectacle? Quines estratègies hem de seguir a curt, mig i llarg termini?
Mariona Castells
Va treballar en el departament de comunicació de l'ICUB (Ajuntament de Barcelona) i actualment treballa com a freelance en projectes diversos. Ha col·laborat amb l'agència Art republic, dedicada a la internacionalització i distribució d'arts escèniques i s'ha encarregat de la producció de Barris en Dansa amb la Companyia Iliacan.
Àfrica Llorens
Artista d'Amer i Àfrica Circ Cia i membre de Coopdecirc. Àgil de naixement i organitzadora de vocació. Té experiència de nou anys a l'escenari i també en producció d'espectacles, gestió de la companyia, logística i xarxes nacionals i internacionals (l'experiència li ha ensenyat alguns trucs per portar un espectacle a Europa i a la resta de la península), i també sap com elaborar dossiers, excels i documents útils per fer eficaç la feina d'oficina. Li agrada ajudar a les persones que comencen a introduir-se en el món professional i somia organitzar un festival d'arts escèniques.
Adrian Schvarzstein
Artista i director de circ, barreja de diverses nacionalitats, però català d'adopció, treballa en el món del circ des de fa més de 25 anys en companyies de tot el món com el Circus Ronaldo Belga, Circus Younak a Eslovàquia, el Circus Zanzara a Holanda, etc. Ha creat i dirigit diversos espectacles: Circus Klezmer, en gira durant dotze anys, així com espectacles de teatre de carrer, circ i fins i tot òpera barroca. Adrian Schvarzstein ha treballat en més de 72 països del món.
Producció tècnica
Com adoptar la millor fitxa tècnica (llums, so, estructures, etc) per al nostre espectacle, tenint en compte la idiosincràsia del projecte i a quines espais (sala, carrer, site specific) i distribució aspirem (nacional, internacional), entre d'altre aspectes.
Rat Serra
Artista, membre de la companyia Circ Pistolet. És sòcia fundadora de La Crica de Manresa, organitzadora del Festivalet de circ de Manresa i col·laboradora en la programació del Kursaal. Ha estat coordinadora tècnica de la Producció Nacional de Circ.
Ignasi Gil
Diplomat en arts circenses per l'Escola Nacional de Circ de Brasi.l Creador de les companyies Elegants i Àticus. Format en "Tècnica i seguretat" per la AERISC. Assessor nutricional format com a Ecoxef i Màster en alimentació crudivegana.
Seguretat i llicències en activitats de circ
Per resoldre dubtes sobre com hem de gestionar la seguretat al nostre espectacle o espai i quina llicència d'activitat necessitem i com es gestiona.
Pep Garcia
Productor cultural i artístic a La General d'Espectacles des del 1989. Promotor de pro-gramacions, festivals i esdeveniments. Especialista en teatre de carrer, circ i espectacles multidisciplinars, i mànager de gires del Circ Cric ( 2002-2008) i del Circ Raluy ( 2011- 2021). Ha treballat com a productor tècnic i ha estat director tècnic de Fira Mediterrània Manresa en el període 2000-2011. Promotor de concerts amb ENCONCERT (amb músics com Sabina, Serrat, Jarabe de Palo, Gossos, Sopa de Cabra, Els Pets o Manolo García).
Suport a l'empresa. La mirada del projecte
Al sector del circ hi ha artistes, formadores, gent que es dedica a les accions complementàries com la producció, la tècnica, alguna persona que fa divulgació i periodisme, però també hi ha persones que desenvolupen projectes de circ que neixen amb voluntat de generar iniciatives d'autoocupació. Aquest és un assessorament t'ajudarà a tenir una mirada general del projecte i veure quins aspectes caldrà reforçar
Mariona Castells
Va treballar en el departament de comunicació de l'ICUB (Ajuntament de Barcelona) i actualment treballa com a freelance en projectes diversos. Ha col·laborat amb l'agència Art republic, dedicada a la internacionalització i distribució d'arts escèniques i s'ha encarregat de la producció de Barris en Dansa amb la Companyia Iliacan.
Tamar Aguilar
Tamar Aguilar, és enginyera de Telecomunicacions i gestora cultural. Ha portat durant 7 anys la gerència del Teatre del Raval de Barcelona, i actualment s'encarrega de la Captació de Fons i Subvencions al Centre de les Arts del Circ Rogelio Rivel, compaginant aquesta tasca amb d'altres feines freelance, com ara la confecció d'àudiollibres a l'ONCE, la redacció de columnes al Diari del Raval, i l'assessoria en diferents projectes sòcioculturals. És cantaire de l'Orfeó Català des del 1984, i ha estat membre de la seva Junta durant 8 anys.
Formació/assessorament pedagògic
Assessorament especialitzat en formació de circ on es revisarà les metodologies de intervenció per tal de garantir la coherència en el contingut.
Andrea Martínez
Animadora sociocultural, animadora de circ, formadora d'infants, joves i adults, formadora de formadors, artista i música. Fundadora de Circ Menut i d'Encirca't, escola de circ a Arenys de Munt, on treballa com a directora i formadora juntament amb Serena Vione. Col·labora amb la xarxa EYCO, i hi duu a terme diferents projectes europeus en matèria de pedagogia de circ. Es cofundadora de la FEECSE, on coordina i imparteix la formació de formadors i formadores. Membre de la comissió de formació de l'APCC, ha programat diferents cursos de formació de formadors i formadores i participa en grups de treball. La pedagogia que aplica té una mirada integrativa, inclusiva i que fomenta valors socials i de creixement personal, tot combinat amb la pràctica i aprenentatge de l'art del circ.
Acompanyament a la transició professional
L'objectiu d'aquest assessorament és ajudar al professional que es troba en un moment de transició laboral i li sorgeixen inquietuds, dubtes i preguntes en referencia aquest moment. entenent aquest moment poden generar situacions d'estres o de remoguda emocional, evitant que les pors, la frustració i la pressió social el faci prendre decisions poc meditades.
Sergio Baños
Terapeuta gestalt, actor i professor en arts escèniques a l'escola La Bobina de Barcelona. Orientador en salut comunitària amb joves, acompanyant-los amb eines escèniques i terapèutiques. Formador amb més de 15 anys d'experiència en habilitats en inteligència emocional, mindfulness, mediació i conflicte, habilitats en comunicació, en empreses públiques i privades. És assesor i implementa diferents formacions a organitzacions i empreses destinades a recuperar i visibilitzar de cada persona, els propis recursos professionals, aportant eines per la gestió del canvi laboral i personal i així tenir nous camins professionals enriquidors. Les eines que ofereix són basades en l'aprenetatge experiencial i dinàmic, on la persona elabora un pla d'acció de futur professional i personal.
Perspectiva de gènere i ètica (creacions i processos)
Com ens entrenem a introduir les cures en els processos artístics? Com convidar la reflexió ètica, crítica, amb perspectiva de gènere i interseccional a les creacions? En quins àmbits: generació i anàlisis de continguts, escriptura, llenguatge, dramatúrgia, comunicació, gestió, i totes les fases de la recerca i creació. Amb dubtes i preguntes concretes o per un primer apropament.
Elena Zanzu
Performer, investigador, dramaturg, activista. Els seus interessos pràctics i teòrics giren al voltant del gènere, les discapacitats, l'ètica i les metodologies de recerca artística. El seu solo EZ, laureat Circusnext 2020-2021, explora la negociació del consentiment a l'escenari. Des de 2015 Elena ensenya perspectiva de gènere al circ a la Universitat Autònoma de Barcelona. És membre del grup de treball de gènere del col·lectiu d'investigació de circ CCCirque. Dona conferències i tallers i cura l'organització d'esdeveniments internacionals al voltant del gènere i el consentiment, particularment a l'àmbit del circ. Assessora artistes i companyies sobre la perspectiva de gènere i ètica en les seves creacions i processos (escriptura, dramatúrgia, comunicació, gestió, etc.).
Prevenció de lesions i millora de la cura del cos
Aquest nou assessorament té com a objectiu que els artistes i professionals de circ coneguin com millorar el rendiment físic, com adaptar els entrenaments i moviments a les condicions del propi cos, per tal d'evitar lesions futures o bé de treballar adaptant-se a lesions ja existents o passades.
Daniel Paulinho Nogueira
Fisioterapeuta especialista en neuromusculoesquelètic, rehabilitación funcional i educación en dolor. Membre de la comissió de Fisioteràpia neuromusculoesquelética del Colficat.
Orientat a l'abordatge integral, porta més de 13 anys dedicat a tractament de disfuncions neuromusculars agudes i cròniques, i ha treballat amb públic general i també amb artistes professionals i aficionats de dansa i circ.
Després de la pràctica clínica a Brasil, on va treballar i investigar sobre l'orígen del dolor i la relació entre els sistemes musculoesquelètic i neuro, a partir del seu trasllat a Europa el 2012 ha aprofundit l'estudi del dolor a partir del model biopsicosocial, que té en compte no només els aspectes mecànics d'una disfunció sinó també els elements de la vida diària que hi influeixen.
L'assessorament tindrà lloc a Consulta Eixample a Barcelona (Carrer de Muntaner, 87)
James Wellington
Té més de 20 anys d'experiència en fisioteràpia. És màster en Fisioteràpia Esportiva de la University College London el 2006 i ha treballat durant X anys al Circus Space, de Londres, com a cap de fisioteràpia. Actualment és director de "Perform Health", que proporciona serveis de fisioteràpia i massatge esportiu al sector de les arts escèniques i col·labora amb La Central del Circ. També col·labora amb la FEDEC (Federació Europea de les Escoles Professionals de Circ) en la redacció de manuals didàctics per a diferents disciplines de circ. Va treballar com a cap de fisioteràpia de les cerimònies d'inauguració i clausura dels Jocs Olímpics i Paralímpics de Londres 2012.
L'assessorament tindrà lloc a La Central del Circ en divendres o els dilluns al local de Quiropràctica Eixample a Pau Claris 153.
Pablo Barreiro Marinho
Amb experiència de més de 17 anys, tant clínica com esportiva. Especialitzat en les zones del coll i les espatlles, cadera i membres inferiors. La seva pràctica clínica s'ha centrat en pacients amb lesions esportives i amb dolor crònic, a més d'artistes dedicats al moviment com professionals de la dansa, el ciclisme i atletes d'ultra i llargues distàncies, entre d'altres.
També és formador sènior del grup britànic Comera Movement Science (Gran Bretanya) des del 2011 i forma a fisiterapeutes a Europa, Amèrica Llatina i Àsia, a més d'haver estat col·laborador del màster de la Universitat de València durant dos anys.
L'assessorament s'oferirà a Sabadell (Carrer de Sant Oleguer núm. 46) o Terrassa (Av de l'Abat Marcet, 350).
Sergi Romaní
És fisioterapeuta i condicionador físic i investigador a l'Anatomy Lab.
Té àmplia experiència com a entrenador, i ha dut a terme anteriorment xerrades i formacions especialitzades per a àmbits com el futbol, el crossfit, el paracaigudisme, entre d'altres.
L'assessorament es durà a terme a Movement LAb, al carrer Harmonia núm. 1, local 1 (barri de Montbau, Barcelona).
Assessorament dramatúrgic
Les persones sòcies poden proposar com a persona assessora alguna altra professional membre de l'APCC o bé una altra persona de l'àmbit del circ. Des de l'oficina ens posarem en contacte amb aquesta persona i li proposarem l’assessorament.
Es tracta d’un servei personalitzat en el qual una persona especialista i amb experiència analitza el projecte de creació de circ.
No és una mirada artística, ni tampoc evidentment és una direcció artística: és un suport per saber per on començar, confirmar sí els camins de sortida escollits són els correctes o si es poden disposar d'altres recorreguts que no han estat tinguts en compte, o bé, per que alguna persona et faci les preguntes adequades.